Hald Internasjonale Senter

Hald Internasjonale Senter

Malene skriver i bloggen sin

Bryt "grensene"

Etter en fantastisk kveld med alle lederne fra Makerere university med en brennheit pep-talk fra selveste General sekretaer Damon sitter jeg foran en macbook pro med en diger starbuckskopp med kaffe. Det er ikke mange ukene igjen og jeg merker hvor glad jeg er blitt i alle her, de forskjellige miljoeene jeg har vaert med i. Studentene, menigheten, boda-mennene, focus-staff.

I gaar kveld hadde jeg en lang snakk med Heidi om alt fra obsessive-stalkers til kristenlivet til kultur. Ettersom klokka var 1.00 Am er det ikke saa mye jeg kan sitere, men en ting husker jeg.
Naar vi kommer fra en annen kultur ser vi ikke alle de skillene blandt menneskene som andre ser og vi har et like stort hjerte for alle. Naar jeg kommer til Norge vet jeg at dette ikke er tilfellet, vi er oppvokst med grupper, taxi sjofoerer, studenter, tiggere, kristne, ikke-kristne, osv. Selv om vi liker aa si at vi bryr oss like my om alle, tror jeg hvertfall jeg kan si for min del at det ikke er tilfellet. Ikke at jeg ikke liker andre, det er bare at det ikke er naturlig. Hvor konge hadde det vaert om slike "grenser" ikke var?

Uganda er virkelig blitt Afrikas Perle for meg naa! Jeg kommer alltid til aa ha en skatt dypt inni hjertet av Afrika!

Last updates from Interact 2016-2017