Hald Internasjonale Senter

Hald Internasjonale Senter

Blogg fra Kenya

Miriam skriver i bloggen sin om arbeid og kulturforskjeller.

Tre dager i uken arbeider vi i Mathare. Jeg har tilbrakt det meste av tiden sammen med 18 sjarmerende 1.klassinger. Skoleåret nærmer seg slutten, og elvene har nå kun repetisjon. Når jeg kommer om morgenen får jeg gjerne en bunke bøker i hånden og beskjed om og bare gå og snakke med dem. De kan litt engelsk, og har lyst til å lære.. ”Cha, cha…I want to read!” (cha=lærer) Sier de, og løfter armen min rundt seg..også leser vi sammen.
Foto: Audhild R.
Noen ganger er det litt utfordrende å få respekt bare ved å bruke ord..de andre lærerne på skolen har alltid en plastikk pinne i hånden, som elevene får smake hvis de ikke oppfører seg. Det ser ut til å fungere..men oppleves forferdelig feil i mine øyne. Etter å ha snakket med flere har jeg fått forståelse av at det er helt normalt, og ”alle” har opplevd å bli slått hjemme og på skolen når de var små. Noen kulturforskjeller er vanskelig å svelge, men alt i alt synes jeg det er utrolig spennende og lærerikt å være her.

 Les mer fra bloggen til Miriam ved å trykke på linken under:

Last updates from Interact 2016-2017